Основна школа „Фејеш Клара“ је протеклог викенда, поводом наступајућег Дана школе који се обележава 21. марта, окупила у Кикинди многе љубитеље стихова и лепих речи из целе земље. У питању је Рецитаторско (онлајн) такмичење „Сада сањам мастила у боји“ које се ове године организовало по 4. пут. Учесници су, као и до сада, слали своје снимке које је четворочлана комисија прегледала и издвојила оне кандидате који су заузели првих десет места по броју бодова и пласирали се у финале.

Ове године пристигло је око 100 снимака из многих школа широм наше земље. Своје представнике имала је Кикинда, затим  Мокрин, Чока, Нови Кнежевац, Кањижа, Падеј, Нова Црња, Ново Милошево, Крњево код Велике Плане, Мерошина код Ниша, Вршац, Бела Црква, београдске општине Звездара, Вождовац и Раковица, Нови Београд, Сонта код Апатина, Дубона код Младеновца, Ћуприја, Угљаре са Косова и Метохије. Такмичари који су прошли у финале протеклог викенда наступали су уживо.

Финални део такмичења одражао у КУД-у „Еђшег“ у суботу, 16. марта, од 15 часова. Ученици су наступали у две категорије, у млађој, за ученике од 1. до 4. разреда, и у старијој, за ученике од 5. до 8. разреда. Након наступа ученика у обе категорије уследило је жирирање. Док је жири заседао, стручни водичи из Туристичког центра Кикинда провели су наше госте кроз центар града и Народни музеј Кикинда. После жирирања и кратке паузе, наступило је проглашење победника и додела диплома и захвалница.

За нас је ово било драгоцено искуство и величанствен догађај. Потрудили смо се да гостима пружимо све потребне информације, па чак и то како да дођу до нас; да им обезбедимо смештај уколико је био потребан; да их упознамо са знаменитостима нашег града... Да их дочекамо раширених, а испратимо пуних руку!

Била нам је част да угостимо све ове људе из разних крајева наше земље. Десила су се лепа познанства за која верујемо да воде у пријатељства и вишеструку сарадњу. Добили смо и покоји поклон и позив да узвратимо посету.  

Надамо се да смо били добри домаћини и да су учесници, поред Јафиних слатких производа и осталих поклона које смо им спремили, понели и лепе утиске. Све их пононово очекујемо следеће године, а осталим такмичарима, који нису ушли у финале, више среће на петом рецитаторском такмичењу!

Овом приликом бисмо желели да се захвалимо члановима жирија који су нас подржали – некадашњој рецитаторки и председници КУД-а „Еђшег“ Рамони Тот, глумици Гизели Кекењ, в. д. директору КЦК Марку Марковљеву и проф. у пензији Радмили Мишков. Такође, захвални смо нашим пријатељима и спонзорима на донацијама и помоћи: Катарини Драгин за дизајн диплома и плаката, Фотографском студију „Фото-Сретеновић“, Штампарији „БИС“, КУД-у „Еђшег“, „Фонтана“ посластичарници и „слађој страни света“ – Фабрици бисквита и кекса „Јафа Банини“.

 

Следи списак награђених ученика и ментора.

 

У категорији I-IV разреда награђени су:

1. местоОгњен Гавранов, 3. разред, ОШ „Фејеш Клара“ Кикинда, ментор Ержика Савановић;

2. местоЈана Рељин, 2. разред, ОШ „Васа Стајић“ Мокрин, ментор Даринка Маљугић;

3. местоЛена Прокић, 4. разред, ОШ „Јастребачки партизани“ Мерошина (Ниш), ментор Сузана Стојановић.

 

Специјалне награде добили су:

1. Маша Ранковић, 3. разред, ОШ „Вук Караџић“ Крњево (Велика Плана), ментор Марија Станојловић;

2. Софија Милосављевић, 3. разред, ОШ „Јован Поповић“ Чока, ментор Оливера Комлушан;

3. Хунор Доброка, 2. разред, ОШ „Јован Јовановић Змај“ Нови Кнежевац, ментор Аранка Мађар.

 

 

У категорији V-VIII разреда награђени су:

1. местоНиколина Друловић, 8. разред, ОШ „14 октобар“ Београд (Раковица), ментор Бојана Пришуњак;

                 Стефан Сили, 6. разред, ОШ „Ђура Јакшић“ Кикинда, ментор Марија Војиновић;

2. местоТијана Митић, 5. разред, ОШ „Угљаре“ Угљаре (Косово и Метохија), ментор Јелена Ивановић;

3. местоВасилиса Милојковић, 8. разред, ОШ „Вук Караџић“ Ћуприја, ментор Драгана Благојевић.

 

Специјалне награде добили су:

1. Борис Тоскић, 6. разред, ОШ „Јован Стерија Поповић“ Вршац, ментор Јулијана Билић;

2. Јован Степанчев, 5. разред, ОШ „Васа Стајић“ Мокрин, ментор Даринка Маљугић;

3. Мате Комарек, 7. разред, ОШ „Фејеш Клара“ Кикинда, ментор Виолета Момић.

IMG_5150.jpg
1585193
Данас
Јуче
Овај месец
Укупно
920
236
15154
1585193

Your IP: 44.222.189.51
Server Time: 2024-05-28 16:32:38

Еразмус+ КА1 пројекат Education=Motivation+Creativity+Cooperation

Пројектне активности

 

 

 26.9.2020. Стручни скуп у Новом Саду "Заједно учимо боље"

 

Наставници предметне и разредне наставе наше школе успешно су се представили на стручном скупу одржаном 26. септембра у  основној школи "Јован Поповић" у Новом Саду. Они су са колегама из Кикинде, Новог Сада и Суботице размењивали своја искуства о претходним пројектима, иновацијама у настави и начину рада са својим ученицима. Сви учесници мобилности у оквиру Еразмус плус пројекта узели су учешће као излагачи на конференцији.

 

28. 1.2020. Конференција за медије поводом завршетка пројекта

 

17. 1.2020. Радионица Технике веза

20. 12.2019. Угледни час Временске зоне

децембар 2019. Монтесори кутак

12.12.2019. Презентација усвојених знања и обука у ОШ "Иво Лола Рибар" у Новим Козарцима

новембар 2019. Анализа усвојених садржаја на седницама Стручних већа

23.11.2019. Конференција "Заједнo учимо боље"

                  Програм конференције

10.11.2019. Угледни часови Монтесори у учионици

1.9.2019. и даље eTwinning пројекат Be my tour guide in your town

19.11.2019. Угледни час Импресионизам

18.11.2019. Угледни час Народна књижевност

30.10.2019. Презентација усвојених знања и реализованих угледних часова

14-18. 10.2019. Недеља програмирања

20-25.9.2019. Угледни час Израда е-репортаже

23-27. 9.2019. Европска ноћ истраживача

12.9.2019. Радионица за израду дидактичког материјала

30. 8.2019. Представљање е-алата за сарадничко учење

22.8.2019. Састанак пројектног тима

12.8.2019. Састанак пројектног тима 9

30.6.-10.7.2019. Мобилност друга група

Монтесори метод у настави језика са децом узраста до 14 година ММЛ

У Ћита ди Кастелу, граду у Италији, 1. јула 2019. године започет је курс/обука којем су присуствовале три наставнице наше школе које су се обучавале за рад по Монтесори методологији. Циљ обуке био је стручно усавршавање, развијање личних потенцијала, јачање језичких вештина, као и размена искустава са колегама из других земаља.
Први дан курса био је намењен представљању земље и школе из које долазе чланови курса, као и уводном предавању о Марији Монтесори – њеном животу и раним педагошким опсервацијама.


Други дан курса обухватао је теоријски део М.М. педагогије (оосновне карактеристике, правила понашања у учионици, однос наставник–ученик, 12 Монтесори принципа, Монтесори материал, представљање материјала и сл.).
Током трећег дана курса, након подробније анализе 12 Монтесори принципа, за све учеснике курса уприличена је посета музеју Марије Монтесори, некадашњој школи и фабрици текстила.
Четврти дан је био предвиђен за слободне активности, те су учесници обишли Перуђу и Болоњу.
Пети и шести дан обуке у оквиру Еразмус + пројекта посвећен је изради и практичној примени Монтесори материјала. Учесницима су представљени Монтесори материјали које школа Линqуа пиу користи у свакодневном раду, те и особености рада са таквим материјалима. Пажња је усмерена на практичност у изради материјала. Након тога, свако од учесника је имао прилику да испроба дати материјал и представи га осталим члановима. Крајњи исход подразумевао је израду сопственог Монтесори материјала и припрему за рад са децом по завршетку семинара.
Последњи дан курса био је намењен сумирању утисака и извођењу завршних активности, додели сертификата и евалуацији наученог.
Након исказаног одушевљења самим курсом и предавачима, уследило је опроштајно дружење, где су се изродиле неке нове идеје и партнерства за будуће активности.


30.6.2019.

Током  маја и јуна месеца у школи је реализован пројектни задатак ,,Кикинда, зелени град“. Реализован је већи број угледних часова, корелационих часова али и ваннаставних активности. Тема је била дрво.

На часу техничког смо правили музичке инструменте од дрвета, а на часу музичког смо већ свирали на њима.

 


 

Садили смо дрвеће и бринули се о њему. Правили смо таблице за означавање дрвећа, оградице за заштиту и обележавање младих стабала.

 


 

Обрадили смо породично стабло на енглеском језику.

 


Упознали смо микробит, паметни рачунар, програмирали смо га и играли се с њим. Микробит смо користили и у служби учења на часовима хемије и географије за проверу знања и за одређивање страна света.

Упознали смо микробит, паметни рачунар, програмирали смо га и играли се с њим. Микробит смо користили и у служби учења на часовима хемије и географије за проверу знања и за одређивање страна света.

 

 

Правили смо паное, цртеже, одредили смо правила шумског бонтона. Мапирали смо школско двориште и одредили колико дрвећа имамо и које врсте.

 



21.5.2019.

Представљање искустава и утисака са мобилности Наставничком већу

 

На седници Наставничког већа, одржаној 21. маја, чланице колектива које су током априла месеца боравиле на ИКТ курсу у оквиру програма Еразмус плус представиле су своја искуства и утиске са мобилности осталим колегама.

 


 

 

8-14. април 2019. Мобилност прва група

8. априла у рану зору екипа у саставу: Виолета Момић, Јелена Вулић, Александра Остојин, Елеонора Волаш Цибула и Весна Краљ Дамјанов упутила се пут Милана на своју прву мобилност. Наш одабрани курс Interactive ICT-based and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning за тему је имао Информационо кomуникационе технологије и њихову примену у сарадничком учењу.

9. април

Први дан обуке био је резервисан за представљање учесника, њихових школа и земаља из којих долазе. Након тога упознали смо се са новом стратегијом образовања ЕУ и неким програмима ЕУ намењеним образовању Такође смо радили упоредну анализу образовних система земаља учесника обуке. Са нама су биле колеге из Немачке, Румуније, Шпаније, Чешке и Литваније.

         

10. април

Током другог дана обуке упознали смо платформе које ћемо користити за комуникацију и размену материјала током и након курса, а које такође можемо користити за комуникацију са ученицима.То су Edmodo i Weschool платформе. Након тога упознавали смо алате за креирање одређених наставних садржајакао што су постери, мапе ума, интерактивни дијаграми и слично. То су били следећи алати: Book creator, edshelf, Microsoft Sway, Padlet, My SimpleShow, educreations, Spark, Pixton, Edpuzzlе.... Било је веома интересантно радити у овим програмима. Време за рад прошло је веома брзо.

    

11. април

Трећи дан обуке био је резервисан за алате које можемо користити за израду мапе ума и квизове. Обзиром да су мапе ума данас једно веома популарно наставно средство, било нам је изузетно занимљиво да сазнамо на који начин мапу ума можемо учинити интерактивном. Радили смо у алатима: coogle.it, draw.io, Popplet, Canva, easil.ly, genial.ly, thinglink...

Посебну вредност данашњој обуци додао је тимски рад са колегама из Немачке. Наш предавач, Алесандро Гариано поделио нам је задатке и одредио време за које смо требали да направимо одговарајућу мапу ума. Нове идеје се већ назиру и свако од нас већ има своје фаворите међу бројним алатима. Радујемо се сутрашњој посети школи.

 

  

12. април

За данашњи дан планирана је посета школи. Сви учесници предвођени Алесандром Гарианом посетили су средњошколски образовни центар "Ђулио Ната". Ова школа образује ученике узраста од 13 до 18 година у области језика, науке, технике и биотехнологије. Посебно су поносни на достигнуће својих ученика из области хемије. Иначе, школа има око 1200 ученика и две школске зграде. Као и у нашој земљи, зараде запослених у школи исплаћује Министарство финансија а за текуће одржавање задужена је управа региона Ломбардија као и локална самоуправа. Један део средстава за опремање школе, обезбеђује се из разних фондова Европске уније. Добродошлицу су нам пожелели директорка школе и наставник Енглеског језика кћин током посете.

У уводном делу посете након представљања свих присутних, у пријатној атмосфери разменили смо искуства о организацији образовних система различитих земаља. Заједнички закључак је да се све колеге у свом раду сусрећу са веома сличним проблемима те смо дискутовали о начинима решавања истих.
Други део посете подразумевао је обилазак школе и упознавање са њеним ресурсима. Школа има одређени број кабинета, за хенију, биохемију и информатику и велик број учионица опште намене. На часовима који се одржавају у кабинетима присутно је два наставника и један помоћни наставник.
У трећем делу посете присуствовали смо часу енглеског језика, хемије и биохемије. Имали смо прилику да разговарамо са наставницима и ученицима и да на лицу места видимо организацију часа у кабинетима и извођење огледа.
Ова посета била је веома драгоцено искуство за све нас и захваљујемо се нашим домаћинима.

     

13. април

Последњи, пети дан курса, био је предвиђен за обилазак културно-историјских знаменитости Милана. Време нас је послужило те смо по сунчаном дану обишли остатке средњовековних зидина које су браниле град од многих освајача.
Допунили смо сазнања о замку Сфорца кроз причу нашег водича. Видели смо већи број веома значајних катедрала из разних периода историје града. Обилазак смо завршили посетом чувеној катедрали Дуомо која плени како
својом спољашњости тако и унутрашњости. Као врхунац дана очарао нас је поглед са крова катедрале. На овом месту настале су предивне фотографије које ће нас увек подсећати на ово дивно искуство. По завршетку обиласка града, уследила је додела сертификата.

 

 


28.3.2019. На састанку пројектног тима извршена је анализа досада предузетих активности.

Констатовано је да је у периоду од 28.1.2019. до 25.2.2019. одржан курс енглеског језика који је био веома успешан. Сви учесници мобилности су веома задовољни предавачем и нивоом усвојеног знања. Учесници су након полагања добили сертификате о познавању Енглеског језика на нивоу B1.

 

У периоду од 4.3.2019. до 27.3.2019. одржан је почетни курс италијанског језика. За све учеснике мобилности овај курс је био веома занимљив али и напоран јер су се у школи истовремено одвијале многобројне активности међу којима и обележавање Дана школе. Сви полазници курса сматрају да смо имали изузетног предавача, веома мотивисану колегиницу која је за кратко време успела да нам пренесе не само основе италијанског језика већ и многобројне информације о култури и обичајима Италијана. Ови часови представљали су и место за размену информација о томе како се најбоље снаћи у одређеним ситуацијама на аеродрому, у јавном превозу, у граду и слично. У договору са предавачем италијанског језика формирана је Вајбер група за пружање евентуалне подршке током мобилности у Италији. Након завршеног курса, сви полазници су добили сертификат о познавању Италијанског језика на нивоу А1.

 

Учесници прве групе мобилности пријављени су за Europass mobility document.


28.1.2019. На састанку су анализиране пристигле понуде за авио карте за релације Београд-Милано-Београд и Београд-Рим-Београд. Извршен је одабир најповољнијег понуђача.

 

 

21.1.2019. На састанку пројектног тима анализиране су понуде за реализацију курсева енглеског и италијалнског језика и од три пристигле понуде за сваки курс, извршен је одабир најповољнијих понуђача. 

 

 

11.1.2019. На састанку пројектног тима саопштена је коначна листа учесника мобилности. То су:

1. Александра Ћазић Киурски, наставник Српског језика и књижевности

2 Александра Остојин, наставник Географије

3. Виолета Момић, наставник Мађарског језика и књижевности

4. Милена Вукашиновић, наставник Немачког језика

5. Елеонора Волаш Цибула, наставник Ликовне културе и Географије

6. Јелена Вулић, наставник Физике

7. Инга Атанацковић, наставник разредне наставе

8. Весна Краљ Дамјанов, наставник Математике и  Информатике

Наставница  Силвија Дворски  биће на резервној листи учесника.

 

 

 

21.12.2018. У кабинету за информатику извршено је тестирање познавања енглеског језика свих пројављених кандидата за учешће у пројекту. Тестирању је приступило свих девет пријављених кандидата.Тестирању је присуствовала и наставница Енглеског језика Дубравка Живојинов која је и одабрала тестове. Рађена је провера у областима  Reading, LIstening, Grammarm Vocabulary  на нивоу B1. На основу постигнутих резултата у договору са предавачем сачиниће се план обуке која ће се вршити током јануара и фебруара 2019. након прикупљања понуда и одабира понуђача.