SAM_0710.jpg
1138038
Данас
Јуче
Овај месец
Укупно
36
82
3375
1138038

Your IP: 3.235.172.213
Server Time: 2020-05-27 03:17:39

Еразмус+ КА1 пројекат Education=Motivation+Creativity+Cooperation

Пројектне активности

 

 

 

28. 1.2020. Конференција за медије поводом завршетка пројекта

 

17. 1.2020. Радионица Технике веза

20. 12.2019. Угледни час Временске зоне

децембар 2019. Монтесори кутак

12.12.2019. Презентација усвојених знања и обука у ОШ "Иво Лола Рибар" у Новим Козарцима

новембар 2019. Анализа усвојених садржаја на седницама Стручних већа

23.11.2019. Конференција "Заједнo учимо боље"

                  Програм конференције

10.11.2019. Угледни часови Монтесори у учионици

1.9.2019. и даље eTwinning пројекат Be my tour guide in your town

19.11.2019. Угледни час Импресионизам

18.11.2019. Угледни час Народна књижевност

30.10.2019. Презентација усвојених знања и реализованих угледних часова

14-18. 10.2019. Недеља програмирања

20-25.9.2019. Угледни час Израда е-репортаже

23-27. 9.2019. Европска ноћ истраживача

12.9.2019. Радионица за израду дидактичког материјала

30. 8.2019. Представљање е-алата за сарадничко учење

22.8.2019. Састанак пројектног тима

12.8.2019. Састанак пројектног тима 9

30.6.-10.7.2019. Мобилност друга група

Монтесори метод у настави језика са децом узраста до 14 година ММЛ

У Ћита ди Кастелу, граду у Италији, 1. јула 2019. године започет је курс/обука којем су присуствовале три наставнице наше школе које су се обучавале за рад по Монтесори методологији. Циљ обуке био је стручно усавршавање, развијање личних потенцијала, јачање језичких вештина, као и размена искустава са колегама из других земаља.
Први дан курса био је намењен представљању земље и школе из које долазе чланови курса, као и уводном предавању о Марији Монтесори – њеном животу и раним педагошким опсервацијама.


Други дан курса обухватао је теоријски део М.М. педагогије (оосновне карактеристике, правила понашања у учионици, однос наставник–ученик, 12 Монтесори принципа, Монтесори материал, представљање материјала и сл.).
Током трећег дана курса, након подробније анализе 12 Монтесори принципа, за све учеснике курса уприличена је посета музеју Марије Монтесори, некадашњој школи и фабрици текстила.
Четврти дан је био предвиђен за слободне активности, те су учесници обишли Перуђу и Болоњу.
Пети и шести дан обуке у оквиру Еразмус + пројекта посвећен је изради и практичној примени Монтесори материјала. Учесницима су представљени Монтесори материјали које школа Линqуа пиу користи у свакодневном раду, те и особености рада са таквим материјалима. Пажња је усмерена на практичност у изради материјала. Након тога, свако од учесника је имао прилику да испроба дати материјал и представи га осталим члановима. Крајњи исход подразумевао је израду сопственог Монтесори материјала и припрему за рад са децом по завршетку семинара.
Последњи дан курса био је намењен сумирању утисака и извођењу завршних активности, додели сертификата и евалуацији наученог.
Након исказаног одушевљења самим курсом и предавачима, уследило је опроштајно дружење, где су се изродиле неке нове идеје и партнерства за будуће активности.


30.6.2019.

Током  маја и јуна месеца у школи је реализован пројектни задатак ,,Кикинда, зелени град“. Реализован је већи број угледних часова, корелационих часова али и ваннаставних активности. Тема је била дрво.

На часу техничког смо правили музичке инструменте од дрвета, а на часу музичког смо већ свирали на њима.

 


 

Садили смо дрвеће и бринули се о њему. Правили смо таблице за означавање дрвећа, оградице за заштиту и обележавање младих стабала.

 


 

Обрадили смо породично стабло на енглеском језику.

 


Упознали смо микробит, паметни рачунар, програмирали смо га и играли се с њим. Микробит смо користили и у служби учења на часовима хемије и географије за проверу знања и за одређивање страна света.

Упознали смо микробит, паметни рачунар, програмирали смо га и играли се с њим. Микробит смо користили и у служби учења на часовима хемије и географије за проверу знања и за одређивање страна света.

 

 

Правили смо паное, цртеже, одредили смо правила шумског бонтона. Мапирали смо школско двориште и одредили колико дрвећа имамо и које врсте.

 



21.5.2019.

Представљање искустава и утисака са мобилности Наставничком већу

 

На седници Наставничког већа, одржаној 21. маја, чланице колектива које су током априла месеца боравиле на ИКТ курсу у оквиру програма Еразмус плус представиле су своја искуства и утиске са мобилности осталим колегама.

 


 

 

8-14. април 2019. Мобилност прва група

8. априла у рану зору екипа у саставу: Виолета Момић, Јелена Вулић, Александра Остојин, Елеонора Волаш Цибула и Весна Краљ Дамјанов упутила се пут Милана на своју прву мобилност. Наш одабрани курс Interactive ICT-based and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning за тему је имао Информационо кomуникационе технологије и њихову примену у сарадничком учењу.

9. април

Први дан обуке био је резервисан за представљање учесника, њихових школа и земаља из којих долазе. Након тога упознали смо се са новом стратегијом образовања ЕУ и неким програмима ЕУ намењеним образовању Такође смо радили упоредну анализу образовних система земаља учесника обуке. Са нама су биле колеге из Немачке, Румуније, Шпаније, Чешке и Литваније.

         

10. април

Током другог дана обуке упознали смо платформе које ћемо користити за комуникацију и размену материјала током и након курса, а које такође можемо користити за комуникацију са ученицима.То су Edmodo i Weschool платформе. Након тога упознавали смо алате за креирање одређених наставних садржајакао што су постери, мапе ума, интерактивни дијаграми и слично. То су били следећи алати: Book creator, edshelf, Microsoft Sway, Padlet, My SimpleShow, educreations, Spark, Pixton, Edpuzzlе.... Било је веома интересантно радити у овим програмима. Време за рад прошло је веома брзо.

    

11. април

Трећи дан обуке био је резервисан за алате које можемо користити за израду мапе ума и квизове. Обзиром да су мапе ума данас једно веома популарно наставно средство, било нам је изузетно занимљиво да сазнамо на који начин мапу ума можемо учинити интерактивном. Радили смо у алатима: coogle.it, draw.io, Popplet, Canva, easil.ly, genial.ly, thinglink...

Посебну вредност данашњој обуци додао је тимски рад са колегама из Немачке. Наш предавач, Алесандро Гариано поделио нам је задатке и одредио време за које смо требали да направимо одговарајућу мапу ума. Нове идеје се већ назиру и свако од нас већ има своје фаворите међу бројним алатима. Радујемо се сутрашњој посети школи.

 

  

12. април

За данашњи дан планирана је посета школи. Сви учесници предвођени Алесандром Гарианом посетили су средњошколски образовни центар "Ђулио Ната". Ова школа образује ученике узраста од 13 до 18 година у области језика, науке, технике и биотехнологије. Посебно су поносни на достигнуће својих ученика из области хемије. Иначе, школа има око 1200 ученика и две школске зграде. Као и у нашој земљи, зараде запослених у школи исплаћује Министарство финансија а за текуће одржавање задужена је управа региона Ломбардија као и локална самоуправа. Један део средстава за опремање школе, обезбеђује се из разних фондова Европске уније. Добродошлицу су нам пожелели директорка школе и наставник Енглеског језика кћин током посете.

У уводном делу посете након представљања свих присутних, у пријатној атмосфери разменили смо искуства о организацији образовних система различитих земаља. Заједнички закључак је да се све колеге у свом раду сусрећу са веома сличним проблемима те смо дискутовали о начинима решавања истих.
Други део посете подразумевао је обилазак школе и упознавање са њеним ресурсима. Школа има одређени број кабинета, за хенију, биохемију и информатику и велик број учионица опште намене. На часовима који се одржавају у кабинетима присутно је два наставника и један помоћни наставник.
У трећем делу посете присуствовали смо часу енглеског језика, хемије и биохемије. Имали смо прилику да разговарамо са наставницима и ученицима и да на лицу места видимо организацију часа у кабинетима и извођење огледа.
Ова посета била је веома драгоцено искуство за све нас и захваљујемо се нашим домаћинима.

     

13. април

Последњи, пети дан курса, био је предвиђен за обилазак културно-историјских знаменитости Милана. Време нас је послужило те смо по сунчаном дану обишли остатке средњовековних зидина које су браниле град од многих освајача.
Допунили смо сазнања о замку Сфорца кроз причу нашег водича. Видели смо већи број веома значајних катедрала из разних периода историје града. Обилазак смо завршили посетом чувеној катедрали Дуомо која плени како
својом спољашњости тако и унутрашњости. Као врхунац дана очарао нас је поглед са крова катедрале. На овом месту настале су предивне фотографије које ће нас увек подсећати на ово дивно искуство. По завршетку обиласка града, уследила је додела сертификата.

 

 


28.3.2019. На састанку пројектног тима извршена је анализа досада предузетих активности.

Констатовано је да је у периоду од 28.1.2019. до 25.2.2019. одржан курс енглеског језика који је био веома успешан. Сви учесници мобилности су веома задовољни предавачем и нивоом усвојеног знања. Учесници су након полагања добили сертификате о познавању Енглеског језика на нивоу B1.

 

У периоду од 4.3.2019. до 27.3.2019. одржан је почетни курс италијанског језика. За све учеснике мобилности овај курс је био веома занимљив али и напоран јер су се у школи истовремено одвијале многобројне активности међу којима и обележавање Дана школе. Сви полазници курса сматрају да смо имали изузетног предавача, веома мотивисану колегиницу која је за кратко време успела да нам пренесе не само основе италијанског језика већ и многобројне информације о култури и обичајима Италијана. Ови часови представљали су и место за размену информација о томе како се најбоље снаћи у одређеним ситуацијама на аеродрому, у јавном превозу, у граду и слично. У договору са предавачем италијанског језика формирана је Вајбер група за пружање евентуалне подршке током мобилности у Италији. Након завршеног курса, сви полазници су добили сертификат о познавању Италијанског језика на нивоу А1.

 

Учесници прве групе мобилности пријављени су за Europass mobility document.


28.1.2019. На састанку су анализиране пристигле понуде за авио карте за релације Београд-Милано-Београд и Београд-Рим-Београд. Извршен је одабир најповољнијег понуђача.

 

 

21.1.2019. На састанку пројектног тима анализиране су понуде за реализацију курсева енглеског и италијалнског језика и од три пристигле понуде за сваки курс, извршен је одабир најповољнијих понуђача. 

 

 

11.1.2019. На састанку пројектног тима саопштена је коначна листа учесника мобилности. То су:

1. Александра Ћазић Киурски, наставник Српског језика и књижевности

2 Александра Остојин, наставник Географије

3. Виолета Момић, наставник Мађарског језика и књижевности

4. Милена Вукашиновић, наставник Немачког језика

5. Елеонора Волаш Цибула, наставник Ликовне културе и Географије

6. Јелена Вулић, наставник Физике

7. Инга Атанацковић, наставник разредне наставе

8. Весна Краљ Дамјанов, наставник Математике и  Информатике

Наставница  Силвија Дворски  биће на резервној листи учесника.

 

 

 

21.12.2018. У кабинету за информатику извршено је тестирање познавања енглеског језика свих пројављених кандидата за учешће у пројекту. Тестирању је приступило свих девет пријављених кандидата.Тестирању је присуствовала и наставница Енглеског језика Дубравка Живојинов која је и одабрала тестове. Рађена је провера у областима  Reading, LIstening, Grammarm Vocabulary  на нивоу B1. На основу постигнутих резултата у договору са предавачем сачиниће се план обуке која ће се вршити током јануара и фебруара 2019. након прикупљања понуда и одабира понуђача.